آزمون آنلاین ابتدایی چه شرایطی باید داشته باشد ؟

امکانات مورد نیاز برای ساخت آزمون آنلاین برای دانش آموزان ابتدایی چیست ؟

یکی از آسیب پذیرترین افراد هر جامعه ای ، کودکان و خردسالان آن جامعه هستند  ، که  به دلیل داشتن اندامها و بدنی ضعیف به راحتی تسلیم انواع ویروس ها و بیماری ها می شوند .

از طرفی مدرسه  که محل تجمع و دوستی ورزی کودکان با یکدیگر است ،  می تواند محلی برای انتشار ویروس ها و بیماری های واگیردار در بین دانش آموزان باشد تا در مدت زمان کوتاهی کودکان بیماری را به یکدیگر منتقل کنند .

اکنون که در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا هستیم و خطرابتلا به بیماری  هر لحظه ما را بیشتر از گذشته تهدید می کند باید به فکر جلوگیری از انتشار سریع این ویروس باشیم.

از راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از سرعت گرفتن شیوع این ویروس می توان به تعطیلی مدارس  اشاره کرد .

تعطیلی مدارس برای مدت زمانی محدود مثلاً حداکثر ۱۰ روز شاید مانعی نداشته باشد ، اما برای مدت زمانی حدود ۴ الی ۵ ماه  زیان بار و خطرناک است زیرا  تعطیلات مدارس به آن معناست که سیستم آموزش در آن سال کلاً از بین می‌رود و ممکن است تمام زحمات قبل بی‌نتیجه شود .

یکی از راه ها و روش های خوب که در دوران تعطیلی مدارس ، به خصوص تعطیلی مدارس ابتدایی می توان به عنوان روش جایگزین به از آن استفاده نمود ،  ارائه آموزش از طریق رسانه مانند تلویزیون ، اپلیکیشن های پیام رسان و سایر  روش های  اینترنتی مورد استفاده می باشد که در این حالت با این که کودکان در خانه های خود هستند ، اما روند آموزش آنها مختل نمی شود .

همانطور که می دانید اگر دبیران بخواهند صرفاً آموزش دهند و ارزشیابی و پرس و جویی از دانش آموزان انجام ندهند عملاً فرایند آموزش  بی فایده بوده و اثر گذار نخواهد بود .

زیرا دانش‌آموزان مفاهیم  آموزش داده شده را در ذهن خود به خاطر جمعی  که از آن ها پرسش نخواهد شد ، تثبیت نمی کنند که این امر  با گذشت زمان موجب فرار اطلاعات  از مغز دانش آموزان می‌شود.

اما زمانی که قرار باشد آزمونی گرفته شود ، دانش آموزان برای کسب نمره بهتر آموزش های ارائه شده را به دقت بررسی می کنند و بعد از تایم آموزش سعی می کنند مطالب جدید را  در ذهن خود تثبیت کنند .

برای آزمون گرفتن از دانش‌آموزان و  همچنین پرسش از آنها اگر بخواهید در محل مدرسه دوباره جمع شوید باز هم کماکان خطر بیماری شما را تهدید می کند ، از این رو نیاز به راهی برای گرفتن آزمون و ارزشیابی  دانش آموزان از طریق اینترنت به شدت احساس شده است .

هنگامی که کودکان به وسیله سامانه ‌های آزمون آنلاین ابتدایی ارزیابی و سنجیده می شوند ، باعث می‌شوند اولاً معلم از میزان موفقیت آموزش خود و همچنین از شیوه ارائه صحیح آموزش‌ها آگاهی به دست آورد تا اگر جایی ضعف می‌بیند آن ها را برطرف کند و دوما از میزان فهم  دانش آموزان و قدرت یادگیری آنان در خانه به خوبی مطلع می شود .

سامانه آزمون آنلاین آزمونال ، سامانه‌ای است که در حوزه طراحی و برگزاری آزمون های آنلاین در حال فعالیت است و تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند نیاز افراد مختلف را به آزمون های آنلاین از جهات مختلف برطرف کند .

یکی از قابلیت هایی که در سامانه آزمونال به وسیله ابزارهای فراهم شده می توانید استفاده کنید ، توانایی ساخت و برگزاری آزمون آنلاین ابتدایی می باشد که برای مدارس و دبیران می تواند بسیار مفید باشد .

برای ثبت نام و عضویت رایگان در این سامانه  می توانید روی ثبت نام رایگان در آزمونال کلیک کنید .

برای آشنایی بیشتر با قابلیت ‌های ویژه که می تواند برای آزمون آنلاین ابتدایی در این سامانه به کار گرفته شود در ادامه با ما همراه باشید .

امکانات آزمونال  مناسب برای آزمون آنلاین ابتدایی

 یک ) قابلیت قرار دادن تصویر در سوالات و گزینه های سوالات .

از آن جایی که بیشتر آموزش ها در دوران ابتدایی به صورت تصویری بوده و حالت انتزاعی کمی دارند ، به همین دلیل در آزمون ‌هایی که برای دانش آموزان این مقاطع طراحی می شود  تصاویرزیادی معمولاً استفاده می‌شود .

از این رو برای اینکه بتوانید همانند آزمون های کاغذی و سنتی در آزمون آنلاین ابتدایی هم از تصاویر مورد نظرتان استفاده کنید ، این قابلیت در اختیار شما قرار داده شده است تا مشکلی از این بابت نداشته باشید .

دو ) قابلیت ویرایش کردن تصویر پشت زمینه سوالات

برای اینکه بتوانید برای دانش آموزان ، محیط آزمون را محیطی شاداب و پرنشاط  بسازید و از حالت جو سنگین امتحان خارج کنید  ، می توانید از این قابلیت برای آزمون آنلاین دانش آموزان ابتدایی استفاده کنید و تصویری مناسب و نشاط بخش برای دانش آموزان  در پس‌زمینه امتحان قرار دهید .

سه ) قرار دادن صوت برای آزمون آنلاین ابتدایی

یکی از دلگرمی های کودکان دانش آموز در جلسه امتحان حضور معلم در جلسه آزمون است  . این حضور یا شنیدن صدای دبیر به دانش‌آموز نوعی تسلی خاطر می بخشد که باعث می شود در نهایت آرامش و اطمینان خاطر ،  به سوالات آزمون پاسخ بدهد. همچنین در مقاطع اول تا سوم ابتدایی برای اینکه دانش آموزان در روخوانی سوالات با مشکلی مواجه نشوند معمولا دبیر آن پایه ، سوال ها را برای دانش آموزان می خواند .

شبیه سازی شده این حالت در دنیای مجازی ، انتشار صدای معلم برای دانش آموز می باشد .

هنگامی که معلم با لحن  خود سوالی را برای دانش آموز می خواند و اعلام می کند ،  اکثر دانش آموزان به راحتی می توانند پاسخ را یافته و شروع به پاسخگویی پرسش خوانده شده کنند .

شما دبیران در سامانه آزمون آنلاین آزمونال می توانید ، به جای متن نوشتاری سوال ،  پرسش را با صدای خود ضبط کنید و به جای متن سوال قرار دهید.  به این ترتیب دانش آموزان با پخش کردن صدای شما می‌توانند سوال را متوجه شده و پاسخ مورد نظر خود را در قسمت مربوطه وارد کنند .

چهار ) امکان دریافت صدای دانش آموز در آزمون آنلاین ابتدایی

یکی از مفاد مهم و اصلی مورد ارزیابی در دوران ابتدایی روخوانی و روان خوانی متون کتاب است که بسیار نیز با اهمیت می باشد .

هنگامی که مدارس باز بوده این آزمون به راحتی قابل اجرا بوده و حضورا برای معلم با خواندن یک یا چند خط از کتاب تمام هنر روان خوانی دانش آموز عیان می شد .

اما به نظر می‌رسد در شیوه آنلاین و اینترنتی این کار کمی سخت و مشکل خواهد بود ، ولی نگران نباشید . آزمونال این مشکل را هم برای شما حل کرده است .

شما می توانید در آزمون آنلاین ابتدایی متنی را در یکی از پرسش ها قرار داده و از دانش آموز بخواهید صدای خود را ضبط کرده و از روی آن متن بخواند ، سپس آن صدا را برای شما ارسال کند .

به این ترتیب مشکل آزمون روان خوانی دانش آموز نیز برطرف و حل می گردد .

پنج ) ارائه کارنامه توصیفی

یکی از قابلیت هایی که سامانه آزمونال از آن برخوردار است  توانایی تصحیح آزمون های تستی توسط سامانه و تصحیح سوالات تشریحی توسط دبیر و اعلام نتیجه در سیستم می باشد .

پس از اینکه آزمون آنلاین ابتدایی را برگزار کردید ،  می توانید گزارش و کارنامه توصیفی پاسخ های دانش آموزان را از سامانه دریافت کنید .

همین طور می توانید سامانه را تنظیم کرده تا هر دانش آموز کارنامه توصیفی آزمون خود را در پایان مشاهده کند و به این ترتیب نیازی به مراجعه به آموزشگاه و مدرسه برای دریافت کارنامه نبوده و به صورت کاملا اینترنتی می توانند کارنامه آزمون خود را تماشا کنند .

یعنی تعداد پاسخ های درست و غلط  را در آزمون هایی که به صورت چهار گزینه ای طراحی کرده اید به دانش آموز نشان داده شود .

پیشنهاد مطالعه : آزمون ساز آنلاین آزمونال چیست ؟

این امکانات و قابلیت هایی که در مقاله برایتان بیان نمودیم ، بخشی از قابلیت ها و امکانات  سامانه پر قدرت آزمونال می باشد که می تواند برای ساخت آزمون آنلاین ابتدایی بسیار مورد استفاده قرار گیرد .

حال که شما با قابلیت های آزمونال آشنا شدید می توانید برای برقراری ارتباط و بررسی بیشتر این سامانه   می توانید همین الان از طریق لینک  ثبت نام رایگان در آزمونال  عضو این سامانه شوید و یک آزمون به همراه ۱۰ پاسخنامه برای آزمایش سامانه از ما رایگان هدیه بگیرید .

 

 

 

کسب در آمد از آزمونال
کسب در آمد از آزمون آنلاین آزمونال
طراحی آزمون آنلاین
اصول و قواعد طراحی آزمون آنلاین چیست ؟
فهرست